Ustawienia

Pierwsza edycja programu stażowego „Klimat dla Przyszłości” – zakończona

Zapraszamy do zapoznania się z raportem ewaluacyjnym Programu Stażowego “Klimat dla Przyszłości”, w którym przedstawiono m.in. realizację przedsięwzięcia, kompetencje nabyte w trakcie stażu oraz rekomendacje i wnioski.

Kompetencje nabyte w trakcie stażu
Ze względu na charakter działalności instytucji biorących udział w projekcie stażowym, zdobyty przez uczestników programu zakres umiejętności i kompetencji nie różnił się w znaczący sposób. Uczestnicy stażu nabyli wiele kompetencji o charakterze ogólnym i zawodowym. Poniżej przedstawiono zsyntetyzowaną listę kompetencji, nabytych przez uczestników stażu, opracowaną m.in. na podstawie wypełnionych ankiet oraz opinii Partnerów Programu:

Komunikacyjne/interpersonalne:

  • posługiwanie się technicznym językiem angielskim,
  • prezentowanie treści przed grupą odbiorców,
  • współpraca z innymi pracownikami,
  • przygotowywanie prezentacji jakościowych pod względem komunikacyjnym,
  • pisanie, poprawnych i jasnych dla odbiorcy, autorskich tekstów.

Administracyjne:

  • archiwizacja dokumentów,
  • rozpoznawanie obiegu dokumentów,
  • zapoznanie się z funkcjonowaniem instytucji publicznych (finansowanie, projekty, raportowanie).

Projektowe/koncepcyjne:

  • przygotowywanie dokumentów projektowych,
  • prowadzenie projektu (w miarę możliwości samodzielne),
  • wiedza na temat sposobu opracowywania metodyki i procesów projektów wdrożeniowych,
  • wiedza na temat finansowych i administracyjnych procesów, towarzyszących zarządzaniu projektami,
  • tworzenie ram teoretycznych do hipotez badawczych,
  • kreatywne rozwiązywanie problemów,
  • efektywna organizacja czasu pracy.

Techniczne:

  • praca ze sprzętem laboratoryjnym,
  • umiejętność obserwacji laboratoryjnych,
  • przygotowywanie narzędzi do pracy terenowej,
  • aplikacja wiedzy teoretycznej w praktyce,
  • umiejętność znajdowania treści tematycznych,
  • analizowanie, selekcjonowanie i łączenie umiarkowanie złożonych informacji z różnych źródeł,
  • kompleksowe spojrzenie na problematykę zmian klimatu,
  • poszerzenie wiedzy z zakresu tematyki związanej ze środowiskiem.

Instytucje, w których był realizowany staż właściwy (10 miesięcy) zgłosiły, że uczestnicy programu, nabywali wiele umiejętności praktycznych podczas realizacji zadań. Głównym zapotrzebowaniem ze strony instytucji było zaangażowanie w realizowanie powierzonych zadań oraz chęć poszerzania wiedzy.  Przed przyjściem do Partnerów Programu niezbędna dla nich była wiedza merytoryczna nabyta podczas studiów. Uczestnicy stażu bardzo szybko przyswajali nowe informacje i byli w stanie samodzielnie realizować powierzone im zadania, co spotykało się z dużym entuzjazmem partnerów. Z uzyskanych informacji wynika, że ok. 35% stażystów otrzymało propozycję zatrudnienia w miejscu odbywania stażu lub innych związanych z instytucją jednostkach.

RAPORT

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.